Pro webové stránky je samozřejmě důležitý kvalitní obsah. Ovšem bez patřičné podpory se k němu mnoho uživatelů internetu nedostane. Pro správné fungování webových stránek je tedy nutné použít podpůrné prostředky, jakými jsou zpětné odkazy. Bez nich jakoby web neexistoval.
Zpětné odkazy (angl. backlinky) představují vazbu mezi weby. Prostřednictvím takzvaného prokliku (hypertextového odkazu) přivádí na váš web uživatele z jiných internetových stránek. Fungují vlastně jako zdroje návštěvnosti včetně lepšího dosahu na sociálních sítích.
Backlinky zastávají významnou roli v optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Cílem SEO je efektivnější vyhledávání právě prostřednictvím vyhledávačů tak, aby se vaše stránky dostaly na přední pozice v zobrazených výsledcích. Stránky se stávají viditelnějšími.
Dalo by se říci, že více zpětných odkazů znamená lepší pozici ve vyhledávači, a tedy větší návštěvnost. Na to ale pozor! Při vytváření nebo získávání zpětných odkazů s vhodnými klíčovými slovy, nebo-li linkbuildingu, je spíše než kvantita mnohem důležitější kvalita. A jak na to?
Možností či technik, je hned několik. K těm tradičním způsobům získávání zpětných odkazů patří například registrace v katalozích internetových stránek, zařazení do tematických katalogů, dále komentování blogů a fór, vložení zpětného odkazu do profilu v rámci konkrétní internetové komunity, doplnění tlačítka pro sdílení v sociálních sítích, založení vlastního Youtube kanálu, též psaní PR článků anebo vytváření newsletterů s užitečnými informacemi.
Jinou variantou, snad více sofistikovanou, potom může být vytváření malých stránek na unikátních doménách zaměřených na určitou činnost; domluva s webmastery jiných stránek o uveřejnění vlastního obsahu se zpětným odkazem. Také lze pracovat jako hostující autor blogů, odkazovat na „linkujících stránkách“ získat tak pravidelné návštěvníky stránek, koupit nepoužívané stránky se zajímavým potenciálem, zpracovat volně dostupný e-book či software, publikovat vlastní informativní studie.
Ještě o stupeň výše stojí tvorba „RSS výstupu“ a jeho umístění do portálů, které s těmito výstupy pracují, přidání „TYNT kódů“ pracujících s webovou adresou a konečně vlastní affiliate program, čili finanční motivace k linkbuildingu kvalitních a tematických odkazů na vlastní stránky.
Pokud se snažíte vytvořit dobře fungující webové stránky se všemi potřebnými atributy a nejste znalí oboru, možná vás předchozí text trochu vyděsil. Ale není nutné se hned hroutit. Stačí oslovit někoho, kdo se v této problematice vyzná.
Jednou z možností je třeba PR Yard. Přednost tohoto online marketu spočívá v rychlosti a rozmanitosti služeb souvisejících se zvýšením návštěvnosti internetových stránek a vylepšením pozice ve vyhledávačích; konkrétně prostřednictvím tematických článků se zpětnými odkazy, jimiž jsou PR články a příspěvky na sociálních sítích. Tím nabízí mnoho příležitostí pro nové spolupráce.
Tyto články a příspěvky pomáhají šířit informace o službách či produktu na místa, kde se pohybuje vaše cílová skupina uživatelů internetu, ať už obsah konzumují aktivně (vyhledáváním) nebo pasivně (čtením magazínů a sledováním sociálních sítí).
Ze zkušeností firem spolupracujících PR Yardem vyplývá, že online systém nabízí široké spektrum prostor pro linkbuilding na webových stránkách i dalších zdrojích, příjemné administrační rozhraní a rychlou podporu. Součást nabídky služeb tvoří psaní článků přímo na míru podle zadání objednatele.
Samotná spolupráce je potom úplně jednouchá. Dejte dohromady pár informací, jež chcete konzumentům internetu sdělit. Poté si vyberte z katalogu stránky a influencery, na nichž budou články publikovány. Objednané články před uveřejněním zkontrolujte. Případnou opravu nebo a úpravu lehce domluvíte přímo s copywriterem v administrativním rozhraní. Celý proces končí publikováním článku. Snadné a rychlé.
Kromě zvýšené návštěvnosti a vylepšení pozice ve vyhledávačích dosáhnete rozšíření dosahu na sociálních sítích a získáte nové sledující a díky článkům budete na internetu viditelnější. Automatizací procesu objednání, kontroly a publikace článků ušetříte až 90% času. A čas jsou peníze.
Budovat a posilovat síť zpětných odkazů se určitě vyplatí. Konkurence číhá za rohem a boj o klienty je tvrdý. Každé zviditelnění a vyšší pozice na stránce výsledků a zvýšená návštěvnost webových stránek poskytuje větší šanci na lepší obchody.
Sponzorovaný článek 10.8.2022
Revoluce na internetu. Tak je ve spojitosti se světovou sítí označována její verze web 3.0, která by v budoucnu měla nahradit stávající verzi 2.0. Posílit by měla postavení uživatelů, naopak velké společnosti jako Facebook nebo Google by po jejím spuštění měly ztratit kontrolu nad obrovskými toky dat.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 21.2.2022
S prvním dnem letošního roku vstoupila v platnost novela zákona o elektronických komunikacích. Upravuje problematiku takzvaných marketingových hovorů.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 18.1.2022
Brněnský operátor Netbox získá v brzké době nového majitele. Kupujícím je jiný operátor – Nej.cz. Toho vlastní holding Kaprain miliardáře Karla Pražáka.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 9.12.2021
Jak je to ale s exekucemi v souvislosti s internetovým připojením? Přesněji, s pořízením připojení k internetu?
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 19.7.2021
Vánoční svátky jsou za námi a řada lidí našla pod stromečkem nový notebook, stolní počítač, mobil nebo tablet. Pokud dárek splnil očekávání, ale kvůli kvalitě internetového připojení už s ním taková zábava není, je potřeba zjistit, kde může být problém.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 28.12.2020
Získat „status“ dlužníka či neplatiče není v dnešní době nijak složitá věc. Člověk se dostane do rejstříku SOLUS celkem snadno. V mnoha případech si tak znepříjemní život kvůli banální částce nebo opomenutí.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 1.6.2020
1.4.2020 vejde v platnost novela zákona, která zamezí pokutování zákazníků za předčasné ukončení smluv.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 3.2.2020