Laciný, dvakrát placený, tvrdí Pavel Žižka z Orelsoftu

Pane Žižko, všimli jsme si zajímavého článku na Hradecké drbně, ve kterém rozebíráte dopady nízkých cen za služby připojení k internetu. Každý, kdo je z oboru, bude určitě vědět, která “hvězdná” firma se vydala touto cestou. My v NejPřipojení.cz také dlouhodobě obhajujeme si za služby raději trochu připlatit a mít pak spíše spolehlivé připojení s kvalitní zákaznickou podporou. S dovolením na vás máme ještě pár otázek.

Jak často od vás zákazník kvůli ceně odejde k "hvězdnému" internetu?

Setkáváme se i s tím, že někteří zákazníci vyzkouší přechod, ale tento jev bývá většinou jen dočasný a týká se spíše menšiny zákazníků.

 

Pokud některý konkurent využívá nekalých a mnohdy i nezákonných praktik, tak není úplně snadné se takovému chování v ten první moment bránit. Setkáváme se například s tím, že některá konkurence instaluje své vysílače úmyslně tak, aby rušily ostatní a snižovali tak kvalitu poskytované služby svých konkurentů. Toho pak obratem využívají aktivním oslovováním lidí v dané lokalitě ať už se jedná o letáky, které jsou mnohdy za hranou zákona, ale jiné formy propagace, včetně vysílání obchodních zástupců, kterým jde však jen o maximální provizi a zákazník je jinak nezajímá. Navíc mnohdy nabízí dumpingové ceny, za které službu poskytovat nelze a jejich cílem je pouze odstranění místní konkurence, aby poté mohla být cena navýšena.

 

Je pak samozřejmé, že někteří zákazníci takovému tlaku podlehnou a převedou své služby jinam. U mnoha z nich, ale nastává poměrně rychlé vystřízlivění a opětovný návrat. Jsem přesvědčen, že většina stále preferuje kvalitu a osobní přístup nad ušetřením pár korun měsíčně výměnou za horší kvalitu služeb a hlavně podpory.

Po jak dlouhé době a s jakým dojmem se zákazník opět vrátí?

Ta doba je různá a většinou to bývá po prvních problémech. První problém s přípojkou ještě většina zákazníků přejde, ale když se problémy opakují a najednou zákazník zjišťuje, že úroveň podpory a rychlost reakce neodpovídá tomu na co je zvyklý, tak to bývá důvod k návratu. Samozřejmě se snažíme takovým klientům pomoci a připojit je co nejdříve.

Nabízíte těmto vracejícím zákazníkům nějakou slevu na reaktivaci?

Pokud měli od nás v minulosti zakoupené zařízení, které stále mají, tak obvykle možné toto zařízení opětovně použít. Již tímto může vzniknout sleva, pak máme také zvýhodnění u delších předplacených období, ale ty se týkají všech zákazníků. Další možnosti vždy posuzujeme individuálně podle konkrétní situace.

Nemyslíte, že je váš tarif SENIOR za 147 Kč spíše na ostudu?

Nemyslím si, je to speciální tarif, který parametry skutečně nebude pro každého. Je ale potřeba si uvědomit, že za cenu jednoho poledního menu v restauraci získáte internetové připojení, které dostačuje na základní nenáročnou práci. Například prohlížení webů, posílání emailů, nebo třeba VOIP tento tarif zajistí. V případě vyšších nároků umíme nabídnout samozřejmě vyšší rychlosti za mírně vyšší cenu.

Kolik u vás zákazník průměrně platí?

Průměrní zákazníci se pohybují okolo středu naší nabídky služeb. Samozřejmě někteří vybočují na jednu i druhou stranu, ale konkrétní částku bohužel zveřejňovat nemohu z důvodu obchodního tajemství i když by to určitě čtenáře zajímalo.

Jak funguje poskytování internetu v Polsku? Co je na tomto trhu jiné?

Polský trh je od toho našeho odlišný snad ve všech směrech. V budování sítí tam není tolik legislativních překážek jako u nás a celkově to vypadá, že je o budování sítí i menších poskytovatelů zájem a podpora. Můžeme tam například vést optické kabely vzduchem zavěšené na sloupech, což budování sítě značně urychluje a umožňuje pokrýt rychlým internetem i takové lokality kde by bylo kopání nerentabilní. Také ze strany zákazníků je vidět, že si kvalitní služby více váží a neberou ji tak moc samozřejmě jako v ČR.

orelsoft

Našim cílem je rozšiřování naší působnosti na obou stranách hranic a přinášet tak rychlé a spolehlivé připojení stále většímu okruhu uživatelů i tam kde to pro naše největší hráče mnohdy není zajímavé. Myslím si totiž, že skutečně použitelný internet by neměl být nějakou výsadou, ale samozřejmostí i na vesnicích a malých městech. Současná doba nám navíc přináší nečekané výzvy, a tak pracujeme i na tom, abychom byli “zelení” a šetřili zdroje.

Pane Žižko, děkujeme za odpovědi na naše otázky a přejeme vám v dalších letech mnoho úspěchů.

Autor: Lukáš Pecina, Redakce NejPřipojení.cz 25.10.2022

365internet konci

365internet s xDSL k 1.11.2022 dle oznámení CETINu končí

Pokud jste zákazníkem internetového připojení od 365internet, jistě jste 5.10.2022 zpozornili. Co se ale děje?



Autor: Redakce NejPřipojení.cz 5.10.2022

nevyžádané hovory

Jak nahlásit nevyžádané hovory | Návod + vzor zdarma ke stažení

Ve spolupráci s ČTÚ jsme pro vás připravili návod + vzor formuláře pro nahlášení nevyžádaných hovorů. Formulář si můžete zdarma stáhnout na této stránce.



Autor: Redakce NejPřipojení.cz 3.10.2022

Proč nemít Smart TV připojenou k internetu po wifi?

Proč nemít Smart TV připojenou k internetu po wifi?

Pokud si zakoupíte novou Smart TV, jistě bude umět připojit se k internetu pomocí Wi-Fi. Proč však tuto možnost nedoporučujeme my a ani většina dalších poskytovatelů streamovací služby?



Autor: Redakce NejPřipojení.cz 25.4.2022

coldcall

Marketingové hovory a jejich nová pravidla

S prvním dnem letošního roku vstoupila v platnost novela zákona o elektronických komunikacích. Upravuje problematiku takzvaných marketingových hovorů.



Autor: Redakce NejPřipojení.cz 18.1.2022

netbox

Nej.cz kupuje Netbox. (Nejen) Brno čeká internetová revoluce!

Brněnský operátor Netbox získá v brzké době nového majitele. Kupujícím je jiný operátor – Nej.cz. Toho vlastní holding Kaprain miliardáře Karla Pražáka.



Autor: Redakce NejPřipojení.cz 9.12.2021

speedtest

Jak si správně změřit rychlost internetu?

Vánoční svátky jsou za námi a řada lidí našla pod stromečkem nový notebook, stolní počítač, mobil nebo tablet. Pokud dárek splnil očekávání, ale kvůli kvalitě internetového připojení už s ním taková zábava není, je potřeba zjistit, kde může být problém.


Autor: Redakce NejPřipojení.cz 28.12.2020