Na internetu lze dohledat recenze na většinu služeb nebo produktů, které si hodlá zákazník zakoupit.
Platí to také v rámci vytipování si nového poskytovatele internetu. Pravdou je, že málokdo spokojený kladnou recenzi napíše, bezvadně fungující servis, bez problémový proces získání služby, to je něco, co zákazník očekává a vychvalovat to, že něco funguje, když jsem si to s tímto očekáváním koupil je tedy zbytečné. Pokud ale věci nejsou takové, jak jsem očekával, rozlítí mne to a pokud se náprava nekoná, recenzi, která to všem budoucím sdělí, prostě napíši. Je to rozhodně jednodušší, než tam volat a znovu se rozčilovat. Stejně vím, že tam již nikdy více. Proto dnes ve většině případů, když už na recenze čehokoli narazím, nebývá zpravidla pochvalná. Ty pochvalné si většinou spojím s faktem, že to psal někdo blízký té dané firmě, ne-li přímo majitel. Samozřejmě to nemusí být pravidlem, ale někdy to tak prostě vypadá.
Naše společnost, NejPřipojení.cz, má na internetu také dost recenzí. Jak na naší FB stránce, tak na různých fórech. Při pročítání je vidět, že se najdou i lidé, kteří naši práci ocení (a nikoho by snad nenapadlo, že si to píšeme sami), ale také jsou zde popsány situace, kdy klienti vyjadřují nespokojenost, to k věci rozhodně patří. Díky tomu ale lze získat jistotu, že ty pochvalné jsou reálné.
Už dlouho mám představu, že bych za nás, obchodníky, měl také něco k tématu přidat, ale ne do recenzí, spíš by bylo dobré nějak jednoduše přiblížit podstatu naší práce a to, jakým způsobem probíhá zpracování obchodu od jeho přijetí, (zákazník vyplnil formulář na webu), po jeho dokončení, (zákazník je připojen k internetu). Bude to vlastně recenze na Vás, zákazníky. Nejspíše to pomůže odpovědět na většinu otázek, které musí napadnout každého, kdo si recenzi (ať už jakoukoli a kdekoli) o nás přečte. Měl jsem původně v úmyslu napsat to celé v zábavném duchu, aby to nebylo moc dlouhé a zároveň, abych co nejlépe osvětlil celý průběh. Zábavné-tak to nevím, snad se mi alespoň povede, aby to bylo čitelné.
Tedy – vše začíná tím, že k nám přijde dotaz formou on-line objednávky, telefonem, nebo z doporučení. Pochopitelně ono doporučení je nejlepší. Ten, kdo nás doporučil, to jistě nedělá z důvodu odměny, ale na základě důvěry a zkušeností, které s námi již z minulosti má. Prodej služby klientovi, který doporučení dostal bývá lehčí, nemusíme překonávat mantinely nedůvěry. Společností, které nabízejí internet je dnes hodně a ne vždy je po jednání s některými jejich prodejci ještě vůle věřit dalším sdělením od jiných. Nechci jmenovat různé giganty, kde se nedá spolehnout na možnost zavolat po zapojení onomu prodejci, se kterým jsem mluvil třeba jen před pár minutami. O čekání na infolince toho bylo jinde popsáno již dost. Hlavně v recenzích těchto firem. To neznamená, že všechny jejich služby jsou špatné, jen kdyby ten přístup byl lepší. Což nám z NejPřipojení.cz ale rozhodně nevadí, právě naopak. Vraťme se ale k průběhu obchodu.
Jakmile tedy dostaneme základní údaje od klienta, kterému se dovoláme, tedy na klienta, který napsal do formuláře svůj skutečný telefon, první věcí, která nás zajímá, jsou potřeby klienta. Jestli internet má či nemá. Co od toho očekává. Když jsem říkal jakmile se dovoláme klientovi, neodpustím si poznámku o tom, že někdy přijde i dotaz, ve kterém někdo zadá cizí číslo. V případě, když se nedovolám, protože telefon neexistuje, je to ještě dobré. Když se ale dovolám a zvedne mi to pán v nemocnici po operaci, malé dítě ve škole, nebo jako naposledy paní, které právě zemřel manžel a zvonil mu telefon, je to nemilé a těžko pochopitelné. Rozhodně to není legrace. Zbytečná ztráta času. Někdy je to i smutné.
Klienti buďto hledají levnější službu, nebo se právě nastěhovali a my jim dáváme na výběr z možností dané adresy. Každá adresa má různé možnosti, na hodně adresách existují třeba i 3 různé technologie a naším úkolem je nabídnout optimální řešení. Někdy je to docela oříšek vysvětlovat někomu, že bezdrát, který je tam možný, je sice o třeba i 30 Kč/měsíčně levnější, než optika a ač se to může leckomu zdát divné, pro někoho je ten rozdíl zásadní. Takový klient si pak ale stejně většinou vybere sám to levnější, protože by rozpočet domácnosti prostě nedovolil takovou zásadní částku zaplatit. Anebo tomu prostě nerozumí a má svou vlastní hlavu. Myslím si, že takový člověk na to prostě musí přijít sám. Ovšem abych odlehčil, samostatnou kapitolou jsou důvody, které občas slyším, zejména od mužů. Jelikož jsem také muž, myslí si, že tomu uvěřím. Důvody typu „manželka mi to nedovolila“, nebo „moje žena říkala, že žádný internet doma nepotřebujeme“ a podobně, jsou občas opravdu úsměvné. Někdy se prostě neubráním a řeknu třeba, že žena je sice dobrý sluha, ale zlý pán, nebo běda mužům, kterým žena vládne. Nevím, nakolik mne druhá strana pochopí, ale o to v tu chvíli stejně nejde. Tím samozřejmě nezpochybňuji domácí násilí nebo Me Too. Jen si říkám, že pokud by tomu skutečně tak bylo, tak oběti o takových věcech mají problém mluvit s psychologem, natož se mnou. Pokud jde o ženy-klientky, tak, a to je zajímavé, toto jsem ještě nikdy neslyšel. Nevím, jestli je to tak, že ženy jsou krkem, který s hlavou hýbe, ale vím, že pokud řeším dotaz se ženou, většinou to, na čem se dohodneme manžel nezakáže.
Jakmile se s klientem dohodnu na tom, že službu bere, tak dle pravidel té dané společnosti objednáme služby, popřípadě technika. Každá naše partnerská společnost má svá pravidla. Stejně tak i naše má ta svá. Klient se pak setkává s technikem dle času, který si dohodl pro připojení a slyší se (u některých společností je to potřeba) někdy po připojení znovu i se mnou, protože si ověřuji, že instalace proběhla dle dohody a vše funguje. Pak si s klientem voláme ještě jednou v průběhu léta, kdy se dotazuji na to, zda je vše v pořádku a na základě těchto relevantních informací, protože nám je sdělují právě uživatelé služeb, vyhodnocujeme další spolupráci s tím daným subjektem-poskytovatelem. Nechci zde dělat PR komukoli, proto nebudu sdělovat ani společnosti, se kterými jsme spolupráci ukončili. A nebyly to zrovna malí hráči. Tak to ale je, nemá cenu prodávat něco, o čem víme, že nebude dobře fungovat.
Práce s lidmi není jednoduchá, ale to vlastně není žádná práce, každá má své pro a proti. Jen je potřeba, aby bavila, to je pak poznat na výsledku. No a pak si třeba přečtu recenzi, kdy klientovi odmítnu prodat bezdrát namísto optiky, anebo kdy se klientovi prostě nedovolám a dočtu se, že ho nikdo nekontaktoval. Přitom, když se nedovolám, posílám SMS a další den i email, pokud tam je uveden. Co se ale napíše do recenzí, tam už zůstane.
Samostatnou kapitolou jsou klienti, kterým, když se zavolá a oni zvednou telefon, je jisté, že nic neprodám. Namísto představení se uslyším jen „co chcete?“ nebo „nó?“ a podobně. Buďto je to kategorie lidí, kteří již špatnou zkušenost mají z volání jiným hráčům, nebo jde o klienta, který stejně všude dluží a nikde mu nic neprodají bez kauce, která bývá někde i v řádů desítek tisíc. Takovému klientovi sice nemusím vysvětlovat, že kauce jeden tisíc Kč není vysoká, ale že toto slovo z podstaty znamená, že se to nedá dát na splátky, nebo že se kauce zaplatí až potom. To je také dost často kamenem úrazu.
Na druhou stranu je ale naštěstí víc těch, kteří si poradit nechají a jsou v souladu s pravdou, že každý dělá nejlépe to své, já jejich práci také nerozumím. Nejsem lékař, ani automechanik, ani matka na mateřské. Takoví klienti k věci přistupují pragmaticky a obchodovat s nimi je pro nás, obchodníky radost. A pak je to i zábava.
Autor: Janda, NejPřipojení.cz 9.3.2022
Brněnský operátor Netbox získá v brzké době nového majitele. Kupujícím je jiný operátor – Nej.cz. Toho vlastní holding Kaprain miliardáře Karla Pražáka.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 9.12.2021
Jak je to ale s exekucemi v souvislosti s internetovým připojením? Přesněji, s pořízením připojení k internetu?
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 19.7.2021
Vánoční svátky jsou za námi a řada lidí našla pod stromečkem nový notebook, stolní počítač, mobil nebo tablet. Pokud dárek splnil očekávání, ale kvůli kvalitě internetového připojení už s ním taková zábava není, je potřeba zjistit, kde může být problém.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 28.12.2020
1.4.2020 vejde v platnost novela zákona, která zamezí pokutování zákazníků za předčasné ukončení smluv.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 3.2.2020