Začátkem letošního roku došlo ke změně názvu společnosti Libli s.r.o. na Nordic Telecom Regional s.r.o. a již za pár dní začne vystupovat pod novou značkou Nordic Telecom. Area Sales Manager společnosti Jiří Valihrach v rozhovoru prozradil, jaký byl přerod malé firmy Fofrnet až na Nordic Telecom, jaké novinky nyní společnost chystá pro zákazníky nebo kterých standardů se chce i nadále držet.
Stál jste u zrodu firmy Fofrnet. Jaké byly její začátky?
Do společnosti jsem přišel po necelém roce fungování. Začínal jsem jako technik a první zaměstnanec. Nastoupil jsem hned po škole a s internetem jsem se teprve seznamoval. S majiteli jsme na to byli 3 plus externí spolupracovníci a seděli jsme ve staré budově postavené ze stavebních „unimo“ buněk na Mošnerově ulici.
V té době jsme měli vstupní linku pro všechny zákazníky 2 Mbit/s a do domácností jsme nabízeli rychlost 128kbit/s. Připojení domácnosti stálo okolo 8 000 Kč a někteří si zařízení kupovali i na splátky. Cestou k zákazníkovi na instalaci jsme nejdříve museli do velkoobchodu, protože jsme si nemohli dovolit mít zařízení skladem. Naštěstí to bylo tady v Olomouci. No, zkrátka byl to drsný start.
Po čase jste se rozrostli až na největšího lokálního ISP. Dokázal byste popsat, na čem jste tento úspěch vystavěli?
Určitě nám pomohla skutečnost, že v době, kdy jsme začínali, byl obrovský zájem a hlad zákazníků po internetu. Přijeli jsme do obce, svolali lidi do hospody, představili naše služby a odjížděli jsme s šedesáti objednávkami jako ve filmu Signál. Postupem času jsme se rozrostli a naše služby jsme nabízeli od Prostějova až po Mikulovice u Jeseníku. Zároveň jsme vybudovali bezdrátovou síť v Moravskotřebovském regionu s pokrytím ve zhruba třiceti obcích. Po nějaké době jsme se rozhodli část své sítě prodat a za získané peníze jsme koupili dva v té době konkurenční ISP v Olomouci. Poté už jsme se soustředili výhradně na Olomouc a pár přilehlých obcí, kde se nám podařilo dosáhnout pozice největšího lokálního ISP. Tento úspěch se podařil především díky skvělému týmu lidí, který se poskládal ze všech tří společností a perfektně si sedl.
Toto je spíše otázka na původní majitele Fofrnetu, i když jsme samozřejmě tuto věc probírali. Našim posláním od začátku bylo poskytovat kvalitní služby zákazníkům a s přibývajícím tlakem konkurence i ze stran velkých operátorů bylo otázkou, jestli dokážeme tuto kvalitu zajistit dlouhodobě. Nemyslím jen v horizontu roku nebo dvou. Kvalita služeb není jen o samotném připojení a rychlosti, ale také o přístupu k dalším službám jako je IPTV, mobilní a hlasové služby, lepší servis, nové technologie atd. V té době se také začalo mluvit o licencovaném pásmu 3,7 GHz, které mělo znamenat velkou revoluci ve službách poskytovaných na bezdrátové technologii, a my jsme chtěli být součástí tohoto nového světa.
Upřímně bych tento krok nazval spíše evolucí než revolucí. A je jasné, že každý vývoj bývá vidět postupně. Pravdou je, že jsme ani nečekali, že budeme moci zákazníkům nabídnout něco revolučního v tak krátkém čase. O zákazníky v Olomouci i v ostatních lokalitách se pořád stará stejný tým lidí, pořád jsou tam ti samí technici a lidé na oddělení klientské péče. Kanceláře máme na stejném místě a k zákazníkům vyjíždíme vždy lokálně a co nejdříve to jde. Díky tomu, že pod Libli přešlo mnoho dalších ISP v rámci Moravy, mohou teď využívat zákazníci od jednoho poskytovatele internet například v Olomouci a také na své chatě na jižní Moravě.
V první řadě budeme mít jinak obrandovaná auta a všude bude vidět náš nový grafický vizuál. Budeme se otevřeně hlásit k nové silné značce, která již nyní svými službami pokrývá velkou část České republiky a otevře nové možnosti pro naše zákazníky. Nic to však nemění na tom, že jsme pro naše zákazníky pořád tady lokálně v Olomouci.
Určitě ano, a právě proto to celé od začátku dává smysl. Některé inovace už jsou v běhu, například už teď je dostupná v Olomouci a okolí již zmíněná technologie v licencovaném pásmu 3,7 GHz, na kterou připojujeme nové klienty, kteří mohou využívat na „bezdrátu“ například tarif Nordic 5G PLUS s rychlostí 100 Mbit/s za 555 Kč s DPH. Na našich stránkách jsme spustili sofistikovanou online objednávku, kde stačí zadat adresu a vyběhne vám ta nejlepší dostupná technologie a nejlepší možné tarify včetně Nordic 5G. Plánujeme oslovit naše stávající zákazníky, kteří jsou v dosahu této technologie, a zajistit jim bezproblémový přechod tak, aby si surfování na internetu více užili.
Nordic k nám také přinesl volnost, kterou deklarujeme tím, že od určité doby jsou všechny naše smlouvy bez závazku, což využijí také studenti, kteří jsou zde často v nájmech a stěhují se.
Další novinkou je Mobilní internet za 195 Kč měsíčně, který si mohou zákazníci dát do tabletu nebo do mobilu a být tak online i na chatě nebo na prázdninách. Navíc noví zákazníci mohou tuto službu získat na 3 měsíce zdarma. Chystají se také další novinky v oblasti IPTV.
Nesmím zapomenout také na DSL služby: tam, kde nejsme s žádnou naší technologii, umíme poskytnout DSL linku za velmi přijatelnou cenu.
Ano, je to tak. V licencovaném pásmu 3,7GHz stavíme síť 5G ready. Dnes již máme v rámci republiky více než 350 BTS. V Olomouci a okolí už zákazníky připojujeme. Z okolních obcí například Bělkovice-Lašťany, Křelov, Libina máme naplánovanou další výstavbu. Samozřejmě i v tak velké firmě musí být investice promyšlená a reálně návratná. Pro menší obce máme připravený program „spolufinancování“.
Máme pokryto mnoho měst a obcí všemi různými technologiemi a řádově poskytujeme služby více než 100 000 zákazníkům. Navíc nabízíme DSL linku, takže připojit se k Nordic Telecom službám můžete prakticky kdekoli.
Nordic Telecom již dříve avizoval, že má zájem zúčastnit se letošní aukce kmitočtů v pásmu 700 MHz, z níž by mohl vzejít čtvrtý operátor v Česku. Ovšem za předpokladu, že to bude dávat ekonomický smysl. S konečným rozhodnutím o účasti v aukci je nutné počkat na finální vyhlášení aukce ze strany ČTÚ. Nedá se totiž vyloučit nějaká zásadní změna v návrzích pravidel na poslední chvíli.
Ano, zachování standardů kvality poskytovaných služeb a zákaznické spokojenosti jsou pro nás důležité. Nebudu zastírat, vše se nedaří dokonale. I nás potkávají porodní bolesti, ale v rámci spojení s Nordic Telecom se můžeme plně soustředit na to, jak ještě více zlepšit péči o zákazníky. Díky tomu, že je pod křídly Nordic Telecomu sjednoceno mnoho ISP, lze využít jejich znalostí daného regionu. Ano, jsme nyní sice velcí, ale přesto pro lidi zůstáváme, a hlavně zůstaneme lokálním parťákem.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 13.1.2020
Nebo nám zavolejte na číslo 588 880 508
Nemáme rádi spam a budeme respektovat Vaše soukromí! 🙂
Odesláním kontaktního formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů podle Zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) nařízení GDPR za účelem poskytnutí služeb elektronických komunikací.
Sedm let avizovaná situace, která se týká Evropy, Blízkého východu a centrální Asie, se stala skutečností!
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 23.12.2019
Gigabit optikou až do domu pro milion domácností?
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 21.10.2019
Novým majitelem UPC Česká republika s.r.o. se stává Vodafone a od 1.8.2019 přebírá jejich aktivity.
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 13.8.2019
Pravda nebo klamání spotřebitele internetového připojení?
Autor: Šimon Čecháček C-NET.solutions 16.6.2019
Novým akcionářem Lemo internet a.s. se stal T-Mobile Czech Republic a.s
Autor: Redakce NejPřipojení.cz 2.6.2019
Dolní náměstí 55/33
Po-Čt 9:00-19:00
Pátek 9:00-12:00
+420 588 880 508
[email protected]
Lukáš Pecina
+420 722 964 094
[email protected]
Jan Vorel
+420 739 727 181
[email protected]
© 2016-2020 NejPřipojení.cz s.r.o.
Se sídlem Slavíčkova 827/1a, 638 00 Brno
Zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, spisová značka C 98727 dne 7. března 2017
IČ:05884659
DIČ: CZ05884659
Abychom poskytli co nejlepší služby, my a naši partneři používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízeních, technologie jako soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám a našim partnerům umožní zpracovávat osobní údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Kliknutím níže vyjádřete souhlas s výše uvedeným nebo proveďte podrobnější rozhodnutí. Vaše volby budou použity pouze na tomto webu. Nastavení můžete kdykoli změnit, včetně odvolání souhlasu, pomocí přepínačů v Zásadách cookies nebo kliknutím na tlačítko Spravovat souhlas ve spodní části obrazovky.