Co nám přinesla změna ZoEK

Klienti se nás občas ptají, jestli když se třeba rozhodnou „uvázat“ na dva nebo tři roky jako před prvním dubnem, získají za to nějakou výhodu. Někteří se zase strachují, že teď to asi bude nově dražší, protože jinak by se to poskytovatelům nevyplatilo…

zoek2020

Pravda je někde uprostřed

Je potřeba si uvědomit, že telekomunikační obchod je v důsledku obchod jako každý jiný, kdy jeden nakupuje ve velkém a pak to v malém prodává dál s přidanou službou. Trh postupně dostal prodávající do situace, kdy aby byli konkurence schopní, část budoucích předpokládaných zisků investují na začátku do klienta, například ve formě antény na střeše, optického převodníku atd… Proto, aby byli oproti konkurenci pro kupujícího atraktivnější. Stále jde o klasický obchod. Prodávající věděl, že se mu vklad časem vrátí a ještě měl čas, kdy na investici vydělal. Proto byly závazky dříve i tři roky. Pak dva a nyní, od 1.4.2020 jen tři měsíce. Proto výraz „věděl“.

 

A jsme zpátky v realitě. Od prvního dubna. Jak to nyní hýbe s trhem? Někteří poskytovatelé klientovi nabízí stále anténu za korunu s tím, že se upíše na dva nebo i tři roky. Kolik klient zaplatí když chce službu bez závazku je na dohodě mezi oběma stranami. Tedy je, anebo brzy bude tato možnost i v obchodních podmínkách a ceníku těch, kterým to oboustranně pomůže. Bezdráty, optiky, případně LTE poskytovatelé na změny již přechází. Máme například partnera, jehož námi nově dodaní klienti získají oproti ceníku slevu 50,-Kč/měsíčně. U jednoho poskytovatele jsme dokonce nově získali možnost dát klientovi k TV i internet na rok za 300/měsíčně. Je to zase úplná novinka a jedná se opět o našeho dalšího partnera s optikou. Změny jsou různé a je vidět, že vznikají dle potřeb trhu. Rozhodně ale změny přinesly klientovi větší svobodu v rozhodování se, poskytovatelé, a to především ti největší se budou muset klientovi více věnovat. Ceny mezi poskytovateli jsou na stejných technologiích plus mínus 50 korun podobné. Neztratit zákazníka znamená vážit si ho. Konečně ubývá lidí, kteří kvůli ušetřeným 50 korunám měsíčně zůstanou tam, kde to věčně nefunguje, nedá se tam dovolat, ale je to levnější. Jsou to sice taky peníze, na zemi je nenajdeme, cena dvou rohlíků a pár deka vlašáku. Cesta do obchodu stojí víc.

 

Konečně přichází doba, kdy si více lidí raději vybere kvalitu a kvalitní servis, pak konečně zažijí pocit, že za své peníze dostanou to, co si platí. S pousmáním musím dodat, že to je vlastně splněno i u té druhé skupiny.

 

Další zlepšování služeb napříč trhem pro Vás stále sledujeme a objevíme-li zase něco zajímavého, napíšeme o tom.

 

A ještě malá rada, jak naložit s volným časem v době karantény. Skládejte stále složitější puzzle. Nakonec si poskládejte ze strouhanky zase zpět rohlíky. Pak už bude určitě také konec karantény.

Autor: Redakce NejPřipojení.cz 17.4.2020

konec úvazků

1.4.2020 celoplošný konec úvazků!

1.4.2020 vejde v platnost novela zákona, která zamezí pokutování zákazníků za předčasné ukončení smluv.



Autor: Redakce NejPřipojení.cz 3.2.2020

1 Gb/s do sedmi let!

Existence Gbit sítí - CETIN

Gigabit optikou až do domu pro milion domácností?



Autor: Redakce NejPřipojení.cz 21.10.2019

Akvizice UPC

Akvizice UPC Česká republika

Novým majitelem UPC Česká republika s.r.o. se stává Vodafone a od 1.8.2019 přebírá jejich aktivity.


Autor: Redakce NejPřipojení.cz 13.8.2019

5G

Internet 5G

Pravda nebo klamání spotřebitele internetového připojení?



Autor: Šimon Čecháček C-NET.solutions 16.6.2019

Akvizice Lemo internet

Akvizice Lemo Internet a.s.

Novým akcionářem Lemo internet a.s. se stal T-Mobile Czech Republic a.s



Autor: Redakce NejPřipojení.cz 2.6.2019